Lingerie passen vanuit je woonkamer

Een goed passende bh vinden is voor veel vrouwen een uitdaging: niet iedereen voelt zich even op zijn gemak in een winkel. Terwijl online bestellen vaak tot teleurstellingen en miskopen leidt, omdat heel wat vrouwen niet precies weten welke maat en pasvorm bij hen past. Kimia Namadchi en Nils Heyman-Dewitte ontwikkelden met CurveCatch een service die de expertise van een lingeriezaak combineert met het gemak van thuis passen. Onder hun innovatieve aanpak zit een ondernemersverhaal vol uitdagingen, strategische keuzes en met een ontwikkelingsproject en een kmo-groeisubsidie van VLAIO, de juiste ondersteuning op het gepaste moment. 

Om echt te kunnen groeien, moesten we technologie inzetten. Eigenlijk wilden we mijn moeders talent om iemands maat te schatten en een passend model uit te kiezen, vertalen naar een schaalbaar systeem.

-
Kimia Namadchi
,
co-founder CurveCatch

Omdat er voor lingerie geen goede universele maattabel bestaat, is het een grote uitdaging om online goed passende en flaterende lingerie te kopen. CurveCatch introduceerde daarom ‘het maatloos shoppen van lingerie’. In hun ontwikkelingsproject realiseerden ze machine learning algoritmes voor maat en pasvorm die gebruik maken van een ‘eigen maattabel over lingeriemerken heen om het deskundige oog van de lingerie-experte (de mama van Kimia) online te vervangen.

-
Annelies De Maeyer
,
VLAIO projectadviseur

Mij blijft vooral het enthousiasme voor ondernemen, de bereidheid om bij te leren en de liefde voor hun product bij. Het maakt dat CurveCatch kon uitgroeien tot de ambitieuze startup die ze vandaag zijn.

-
Katie Van den Bulck
,
Bedrijfsadviseur VLAIO